Facebook

Cevapla 
 
Değerlendir:
  • 0 Oy - 0 Yüzde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SEO Teknikleri Nelerdir?
Yazar Mesaj
hicabundantleones Çevrimdışı
Junior Member
**

Mesajlar: 11
Üyelik Tarihi: 02-09-2016
Rep Puanı: 0
Teşekkürler: 0
0 Mesajına, 0 Teşekkür edildi.

Seviye: 2
Yaşam Puanı: 3 / 28
Yetenek Puanı: 3 / 21
Deneyim: 12 / 100
Mesaj: #1
SEO Teknikleri Nelerdir?
İngilizceki Search Engine Optimization teriminin kısaltması olan SEO’nun Türkçe karşılığı Arama Motoru Optimizasyonu ’dur. Temel olarak arama motorlarının web sitelerini daha kolay bir şekilde taramasını sağlayan çeşitli düzenlemeleri kapsar. Web sitesi sahiplerinin arama motorlarının, arama sonuçlarını listelerken kullandıkları yöntemlere dikkat ederek, sitelerinin belirli anahtar kelimelerde daha üst sıralarda yer almasını sağlamak amacıyla yapılan çalışmaları ifade eder.

Web sitenizi tanıtmak için birçok yöntem geliştirilmiştir. Bunlardan ilki reklamdır. Ancak internet reklamlarının maliyeti yüksek olabilmekte ve hedef kitleye ulaşamamak gibi sorunlar yaşanabilmektedir. Web sitenizin görünürlüğünü artırmada katkısı her ne kadar reddedilemese de, reklamlar tek başına yeterli olamamaktadır.

SEO danışmanlığı işte tam da burada yardımınıza yetişir; firmanıza uçsuz bucaksız bir okyanusun ortasında pusula olur. SEO danışmanları arama motorlarının algoritmasının sırlarını deşifre eder; web sitenizin bu algoritmayla ahenk içinde yazılıp yazılmadığını denetler ve size bununla ilgili bir tavsiye raporu sunar.

E-ticaret siteleri için SEO teknikleri

1. SEO dostu link yapısı kullanın. Önemli anahtar kelimelerin, kategori ve ürün isimlerinin linklerinizde düzgün olarak yer almasını sağlayın.
2. Kategori yapınız SEO uyumlu olsun. Ağaç modelleme senaryosu üzerine kurgulayın.
3. Alt yapınız mümkün kılıyorsa Site.com/urun-adi/ şeklinde link yapısı kullanın. Site.com/kategori/urun-adi/ şeklinde oluşturulan sayfalar duplicate content problemi oluşturabiliyor.
4. Arama motorlarında aranma hacimleri artan hedef sayfalarınızı/kelimelerinizi ve kategorilerinizi anasayfa ve diğer güçlü sayfalarınızdan destekleyin.
5. Renk, beden, numara vs değişkenler için farklı ürün sayfaları oluşturmayın, mutlaka oluşturmanız gerekiyorsa canonical metası kullanarak duplicate content problemi oluşmasını engelleyin.
6. Kırık linklerinizi sürekli analiz edip, sitenizden kaldırın.

Site Üzerindeki (On-Page) Düzenlemeler

7. Kullanıcıların ürünlerinizi nasıl aradığını analiz edin.
8. Hedeflenmiş, açıklayıcı ve benzersiz sayfa başlıkları kullanın.
9. Tekil ya da çoğul kelimelerden hangisinin daha çok arandığını öğrenip ilgili sayfalarınızı ve kategorilerinizi ona göre optimize edin. Örnek: Cep telefonu, cep telefonları
10. Duplicate content sorunu yaşamamak için üreticinin ürün açıklamalarını birebir kullanmayın. En azından en çok satan ürünler için anlamlı ve yararlı açıklamalar yazın.
11. Hedeflediğiniz kelimeler için sayfalar oluşturun. Her kelime için tek sayfa üzerinde optimize etmeyin.
12. Kullanıcıya sağlayacağı faydanın düşük olduğunu bile bile kalitesiz içerikler üretip sitenizde yayınlamayın. Unutmayın, Google Panda sizi izliyor.
13. Arama sonuçlarında diğer siteler arasında daha çabuk fark edilmek için geliştirmeler yapın (tıklamaya yönelten açıklamalar, rich snippets, emboodo gibi sitelerin site linkleri, breadcrumbs yapısı vb)
14. Schema.org kullanarak ürünlerinizi işaretleyip, anlamlandırın.
15. Ürünlerinizin açıklamalarnı taze tutun, kullanıcıları yorum yapmaya yöneltecek şekilde tasarımlar geliştirin.
16. Görsel aramalarından (image search) en fazla trafiğe sahip olabilmek için görsellerinizi optimize edin, sitemap dosyası oluşturarak Google’a bildirin.

SEO Hizmetleri

Link Yapılandırması (link building)

17. Her ürün/kategori başlığını anchor text şeklinde linklendirin. Aşırı görsel linklerden kaçının.
18. Rakiplerinizin link aldığı/kazandığı siteleri analiz ederek, oralardan link kazanmaya çalışın.
19. Ürünlerinize ve kategorilerinize link verirken text hyperlinks kullanın.
20. Ürünlerinize ve kategorilerinize sadece anasayfada link vermeye çalışmayın. Alt sayfalarınızı ve kategori sayfalarınızı iyi bir şekilde kullanarak en az anasayfa kadar güçlü sayfalar elde edin.

Tasarım ve Kullanıcı Deneyimi

21. Stratejik önemi fazla ve kolaylıkla anlaşılabilecek yerlere “call to action” ifadeler kullanın.
22. Kolay kullanışlı, sadece ve kullanıcı dostu arayüz geliştirin.
23. Kullanıcılarınızın sitenize olan güvenini arttırmak için güvenlik görselleri kullanın (verisign, visa, mastercard vb)
24. Kullanıcıya milyonlarca seçenerek sunarak kafasını karıştırmayın. Net ve kolay seçilecek yapılar geliştirin.
25. Sitenizde kullanıcıdan aksiyon alabileceğiniz ifadelere yer verin. Örneğin: Tam hayal ettiğim ürün, ürün satışa çıktığında mail gönderin, haber kaynağına üye olun vb.
26. Ürün satışlarınızı arttıracak görsel ve video içerikleri belirli dönemlerde test edin.
27. Sitenizin tüm tarayıcılarda, mobil platformlarda ve diğer cihazlarda sağlıklı bir şekilde görüntülendiğinden emin olun.
28. Satın alma sayfasını ve satın alma adımlarını olabildiğince basitleştirin. Bu geliştirmeler dönüşüm oranlarınızı pozitif etkileyecektir.
29. Sitenizin tüm sayfalarının en hızlı şekilde açılması için optimizasyonlar yapın (görsel, css, js, html vb)

Website Yapısı ve Mimarisi

30. E-ticaret alt yapınızı iyi seçin. SEO için yapacağınız geliştirmeleri engellemesi sizin zararınıza olacaktır.
31. Sitenizdeki sayfaları (kategori, ürün vb) XML ya da html olarak sitemap formatına getirip arama motorlarının webmaster araçlarına submit edin.
19-09-2016 13:44
Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
« Önceki | Sonraki »
Cevapla 


Forum'a Git:


Konuyu görüntüleyenler: 2 Misafir

adsense, adwords, internetten para kazanma, google optimizasyon, pagerank, dmoz, yandex, dizin ekle, facebook, youtube, para kazanma, alışveriş, teknoloji haberleri, son dakika, haber
İletişim | Forum Adsense | Yukarıya dön | İçeriğe Dön | Hafif Sürüm | RSS