Facebook

Cevapla 
 
Değerlendir:
  • 0 Oy - 0 Yüzde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oto yedek parça
Yazar Mesaj
mesut78 Çevrimdışı
Senior Member
****

Mesajlar: 270
Üyelik Tarihi: 21-06-2016
Rep Puanı: 0
Teşekkürler: 0
0 Mesajına, 0 Teşekkür edildi.

Seviye: 15
Yaşam Puanı: 359 / 359
Yetenek Puanı: 90 / 475
Deneyim: 37 / 100
Mesaj: #1
Oto yedek parça
[Resim: bilus-logo.png]
Otomotiv yedek parça sektöründe veri dağınıklığı, sebepleri ve çözüm yolları...
Evvel zaman, kalbur saman içindeyken; iyi bir oto yedek parçacısı olmak, sahip olunan bilgi ile doğru orantılıydı. Bilgi saklanırdı, paylaşılmazdı, bilgi kazançtı. Bilgi, özellikle anlaşılmaz hale getirilip sunulurdu. Belki de sırf bu yüzden, çok büyük direnç gösterildi teknolojik gelişmelere.
Toptancıların önderliğinde, sektördeki bilgisayar kullanımı yaygınlaşsa da, bilginin saklanması gerektiğine dair inanç sabit kaldı.
Günümüzde, orijinal yedek parça dağıtıcıları, kendi içlerinde sistematik kodlar oluşturmuş olsa bile, çoğunlukla pazara anlam içermeyen kodlar sunuyorlar. Sadece koda bakarak, parça hakkında fikir oluşturulmasının önüne geçiyorlar.
Alternatif pazardaki üreticilerin neredeyse tamamı, sistematik kodlama hakkında düşünmüyor bile.
Toptancılar, son yıllarda orijinal kod üzerine kurgu yapmaya başlamış olsalar bile, kurmaya çalıştıkları düzen için harcadıkları vakit ve nakit nedeniyle ortak bir çözümde buluşmaktan kaçınıyorlar.
Perakendeciler, çok büyük çoğunlukla, işleri ile ilgili olarak bilgisayarın yapabileceklerinin farkında bile değiller. Farkında olanlar ise, yukarıdan aşağıya büyüyerek gelen veri dağınıklığını toparlama konusunda büyük çabalar göstermek zorundalar.
Bulanık suları seven avcıların varlığında, berrak suya ihtiyaç duyan iki ana grup var: Sektörde doğru ve dürüst iş yapmak isteyenler; bir de araç sahipleri, yani herkes. Çözüm aslında orijinal yedek parça üreticilerinden başlamalı. Parçanın ilk üreticisi olarak, piyasaya, değişmeyecek ve maksimum bilgi içeren kodlama sunarlarsa, tüm pazar için doğru referans oluşturacak bir kaynak yaratılmış olur. Tabii ki bu bir ütopya. Devlet ya da dernekler tarafından bir zorlama olmadıkça, suyu bulanıklaştırmak işlerine gelecektir.
Bu durumda, alternatif pazarın ortak bir platform oluşturması ya da böyle bir platforma destek vermesi tek çare olmaktadır. Aynı ürünleri, ortak bir kod altında birleştirmek gerekir. Bunun için OEM kodlar doğru bir referans gibi görünse de, zaman içinde değişime uğramaları, farklı araç markalarının aynı kodları kullanması, sadece alternatif pazarda üretilen parçalara karşılık gelen kod barındırmaması,  işi zorlaştırmaktadır. Yine de başlangıç olarak kullanılabilinir.  Uzun vadede ise, araç marka, model, ürün grubu gibi bilgileri içeren bir kodlama daha sağlıklı olacaktır.
Sağlam bir kod temeli üzerine inşa edilecek veri yapısı ile oto yedek parça sektörü, üretimden araç sahibine kadar uzanan zincir üzerinde sorunsuz ve kolay iletişim kurma kabiliyetine erişecektir.
Konumuza, otomotiv sektörüne en büyük ilhamı veren Henry Ford’un sözleri ile son verelim:
“Çoğu insan başarıyı almak olarak düşünür. Oysa başarı, vermekle başlar.”
23-06-2016 15:52
Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
« Önceki | Sonraki »
Cevapla 


Forum'a Git:


Konuyu görüntüleyenler: 1 Misafir

adsense, adwords, internetten para kazanma, google optimizasyon, pagerank, dmoz, yandex, dizin ekle, facebook, youtube, para kazanma, alışveriş, teknoloji haberleri, son dakika, haber
İletişim | Forum Adsense | Yukarıya dön | İçeriğe Dön | Hafif Sürüm | RSS